تفاوت کابل RG59 و RG6

چه تفاوتی بین کابل RG59 ، کابل RG6 و کابل RG59 باریک وجود دارد،مخصوصا اینکه این کابل ها در واقع مشابه نیز می باشند؟

تمام تفاوت آن ها به میزان افت سیگنال بر می گردد. هر چه کابل بلندتر شود با افت سیگنال بیشتری مواجه می شوید. و این بدان معنا است که هنگامی که تلویزیون یا دستگاه خود را با کابل کواکسیال بلند وصل می کنید، کیفیت سیگنال دریافتی نسبت به کابل کوتاه بدتر خواهد بود.
در فاصله های کم و در حدود یک و نیم متر یا کمتر این افت سیگنال قابل چشم پوشی است. با این حال هنگامی که فاصله زیاد می شود، افت سیگنال افزایش می یابد. اگر آنتن دریافت سیگنال های تلویزیونی یا دستگاه دریافت شبکه های ماهواره ای دارید، معمولا کمتر با افت سیگنال مواجه شده اید ولی اگر شبکه های تلویزیونی کابلی داشته باشید، به خاطر این که ممکن است مرکز پخش سیگنال صدها متر با شما فاصله داشته باشد این افت سیگنال بیشتر خواهد شد.
بهترین انتخاب شما برای جلوگیری از افت سیگنال در فاصله های زیاد، کابل RG6 می باشد که معمولا محافظ ضخیم تری دارد. برای فاصله های کمتر، معمولا 50 متر و کمتر، کابل RG59 محافظ کافی برای حفظ کیفیت سیگنال دارد و با استفاده از کابل RG59 می توانید از حفظ کیفیت بالای سیگنال مطمئن باشید. در مقابل، کابل RG59 باریک برای فاصله های کمتر از 5 متر کاربرد دارد که معمولا فاصله دستگاه گیرنده یا تلویزیون نسبت به کابل موجود داخل دیوار یا منبع ، بیشتر از این مقدار نمی باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!