نوامبر 06 2017 0دیدگاه
انواع کابل

معرفی کابل RG59

کابل کواکسیکال در اشکال مختلف وجود دارد که کابل RG59 یکی از آن ها می باشد. طول قرقره های این کابل میتواند 500 و 1000 فوت باشد و در دو رنگ سفید و مشکی در دسترس است. کابل های کواکسیکال RG59 با پوشش مستحکمی ساخته می شوند که سیگنال بی نقص را برای شما فراهم کنند.
در انتهای کابل کواکسیکال باید یک کانکتور یا اتصال دهنده نصب کنید، برای مثال می توان به کانکتورهای BNC یا F-type اشاره کرد. با کابل های RG59، کانکتورها و ابزاری که در اختیار شما می توانیم قرار دهیم شما نیز میتوانید نصب با کیفیت برای خود و مشتریانتان داشته باشید.
بررسی کلی کابل RG59
قسمت RG به عبارت “راهنمای رادیویی” (radio guide) اشاره می کند که اساسا واحد نشانگر برای حجم کابل های RF در سیستم تشخیص انواع اتصالات ابزارهای الکترونیکی در ارتش ایالات متحده می باشد. عدد 59 نیز صفحه راهنمای رادیویی است.
کابل RG59/U نوعی از کابل کواکسیکال می باشد که برای سیگنال های RF و ویدئو های با مصرف برق کم است. به طور کل، کابل RG59 به همراه شیلد زیاد طراحی نشده است که همین موضوع باعث می شود این کابل در مصارف سیگنال هایی با فرکانس کم مانند دوربین های مدار بسته (CCTV) و نظارت های تصویری گزینه مناسبی باشد. کابل RG59 تا حدود 75 اهم دریافت می کند و سطح گیگاهرتز بالایی در خود نگه نمی دارد.
از این کابل اغلب در فرکانس های ویدیویی بیس بند( پهنای پایه) مانند کابل های ویدیویی کامپوزیت استفاده می شود. هم چنین ممکن است برای فرکانس های انتقال نیز به کار رود ولی  میزان بالای اتلاف و از دست دادن فرکانس این کابل اجازه نمی دهد که از آن برای مصارف دوربرد استفاده شود. برای این موارد از کابل های RG6 و RG11 استفاده می شود. در مواردی که فاصله انتقال برای این کابل بسیار زیاد می باشد، گزینه هایی نظیر UTP ( جفت تنیده بدون شیلد) یا فیبر اپتیک را می توان به کار برد. هرچند UTP هایی نظیر CAT6 پیچ های زیادی در جفت تنیده دارند که منجر به انتخاب نامناسب برای انتقال سیگنال های آنالوگ در فواصل طولانی می شود. کابل مناسب برای این امر، فیبر اپتیک می باشد.
کابل RG59 رایج ترین کابل برای استفاده هایی نظیر VCR ها، تلویزیون،کابل دیجیتال و ماهواره می باشد. به دلیل قیمت ارزان نسبی که این کابل ها دارند، راه حلی مقرون به صرفه برای اتصال سیگنال های صوتی و تصویری با فاصله کم می باشد. هم چنین به همین دلیل ارزان بودن، تولید کنندگان و تامین کنندگان یک کابل جامپر RG59 با هر دستگاه الکترونیکی ارائه می دهند. علاوه بر کاربردهای ذکر شده ، کابل RG59 کابلی بی نقص برای هماهنگ کردن دو دستگاه صوتی دیجیتال مانند دستگاه های اپتیک ADAT می باشد. به این ویژگی ساعت کلمه ای می گویند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
نحوه انتخاب کابل کواکسیال مناسب

modir