نوامبر 08 2017 0دیدگاه
RG59 BELDEN

نحوه انتخاب کابل کواکسیال مناسب

هنگامی که بحث از دستگاه های الکترونیکی پخش تصویر، کابل ها و اتصالات برای اتصال شبکه های تلویزیون های ماهواره ای می شود باید این نکته را متذکر شد که کابل های کواکسیال، که به آن ها کابل کواکس نیز گفته می شود، بیشترین استفاده را دارند و رایج ترین کابل برای این مصارف می باشند. در بعضی موارد، کابل های کواکسیال برای دستگاه های صوتی و گاهی اوقات حتی برای اتصال شبکه های کامپیوتری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
در حالی که برای افراد غیر متخصص به نظر می رسد تمام کابل های کواکسیال مشابه یکدیگرند، این کابل ها یکسان ساخته نشده اند. در واقع، انواع مختلفی از کابل کواکسیال وجود دارد که در شرایط خاص هر کدام به دیگر برتری هایی دارند. در این مقاله سعی می کنیم نکته ای را به شما بگوییم که در انتخاب کابل کواکسیال مناسب به شما کمک کند.
کد کابل را بشناسید
از آنجایی که ظاهر انواع مختلف کابل کواکسیال با یکدیگر بسیار مشابه است ، سازندگان از کد برای این کابل ها استفاده کرده اند تا انتخاب کابل مناسب برای نیاز شما آسان شود. کابل های کواکسیال از استاندارد ” هدایت کننده رادیویی” استفاده می کند که همان RG می باشد و پس از آن یک شماره درج می شود.
سه نوع اصلی کابل کواکسیال وجود دارد که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه کار تمام آن ها یکسان است که ایجاد سیگنال های صوتی و تصویری برای دستگاه های الکترونیکی است، اما بعضی از این کابل ها در بعضی شرایط مناسب تر اند. برای مثال کابل RG6، به نوعی استاندارد انتقال اطلاعات از ماهواره یا شبکه های کابلی می باشد در حالی که استاندارد کابل RG59 طوری طراحی شده است تا با شبکه هایی که توسط آنتن دریافت و پخش می شوند به خوبی کار کند. آخرین نوع کابل کواکسیال، نوعی از کابل RG59 می باشد که به آن کابل کواکسیال باریک یا کابل RG59 باریک می گویند و برای شرایط خاصی که فاصله بین دستگاه های متصل بسیار کوتاه است، بهترین انتخاب است.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
مقایسه کابل کواکسیال با کابل های بهم پیچیده
برچسب ها:

modir