کابل RG59

A pair of Co-axial cables


بدون شک با مراجعه به مقالات موجود در سایت اطلاعات زیادی در مورد کابل کواکسیال و انواع آن به دست می آورید و در این مقاله می خواهیم شما را با کابل کواکسیال دیجیتال آشنا کنیم که امروزه بهترین رابط دیجیتالی می باشد. در ادامه به توضیح آن می پردازیم.
قابل توجه است بدانید که کابل کواکسیال دیجیتال با استفاده از جریان برق ، سیگنال ها را انتقال می دهد. همانطور که می دانید سیگنال های الکتریکی از بین سیم مسی در مرکز کابل کواکسیال حرکت کرده و انتقال می یابند. کابل کواکسیال با فویل آلومینیومی از تداخل های ایجاد شده ایمن و پوشش داده شده است.
یکی از اولین نکاتی که درباره کابل کواکسیال دیجیتال نسبت به کابل صوتی مرسوم و رایج تشخیص خواهید داد، هزینه و قیمت آن می باشد. توجه داشته باشید به خاطر اینکه با کابل ضخیم تر و دارای پوشش سر و کار خواهید داشت، کابل کواکسیال دیحیتال نسبت به کابل استاندارد RCA مقداری گران تر و هزینه بر تر می باشد. ممکن است برای دومتر کابل کواکسیال دیجیتال مقدار 10 دلار هزینه کنید ، در حالی که برای همین اندازه کابل RCA یک یا دو دلار می پردازید.
به دلیل همین هزینه بالاتر کابل کواکسیال شاید به این فکر بیافتید که از کابل صوتی استاندارد آنالوگ RCA برای اتصال دیجیتال استفاده کنید. اما این ایده خوبی نمی باشد. به یاد داشته باشید کابل های رایج RCA دارای پوشش نمی باشند و پهنای باندی که کابل کواکسیال دیجیتال ارائه می دهد را ندارند. جالب توجه است  که کابل کواکسیال دیجیتال دارای آمپدانس 75 اهمی بوده و پهنای باند فرکانس بیشتری نسبت به کابل RCA ارائه می دهد که باریک تر و بدون پوشش می باشد. اگر اتصالی با کابل صوتی RCA برقرار کنید متوجه خواهید شد که به دلیل عدم وجود پوشش مناسب ، در فواصل زیاد ، سیگنال هایی را از دست خواهید داد. از دست دادن این سیگنال ها به شکل پرش صدا و ایحاد نویز خود را نشان می دهد و تمام بیت های دیجیتال را به صورت پایدار دریافت نخواهید کرد. هم چنین ممکن است متوجه تداخل هایی از سایر تجهیزات برقی مانند لامپ ها شوید. هرچه طول کابل افزایش یابد، کیفیت سیگنال های دریافتی بدتر خواهند شد. ممکن است متوجه این مشکل در کابل های کوتاه نشوید.
نکته:
توجه داشته باشید که یک کابل کواکسیال دیجیتال می تواند تمام کانال های صوتی را در بر گیرد. در این صورت فقط به یک کابل برای انتقال سیگنال های دوباند چپ و راست یا سیگنال های صوتی 5 کاناله نیاز خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر از کابل کواکسیال و انواع مختلف آن می توانید به سایت مراجعه کنید و مقالات موجود در سایت را مطالعه نمایید. برای اطلاع از نحوه تهیه کابل ک.اکسیال و انواع آن می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. همکاران متخصص ما در هر شرایطی آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص کابل کواکسیال و انواع ان می باشند. با ما همراه باشید تا در مقالات آینده اطلاعات بیشتری با شما در میان بگذاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *