کابل RG59

امروزه کابل های کواکسیال که معروف ترین نوع آن، کابل RG59  است، کاربرد زیادی در زندگی ما پیدا کرده اند. اگر از دوربین های مدار بسته استفاده می کنید، حتما با  کابل RG59 و یا کوآکسیال آشنایی دارید. اما خوب است بدانید این کابل ها، تاریخچه طولانی دارند و کاربردهای متفاوتی هم داشته اند.

 

کابل RG59
کابل  RG59

در میانه دهه 20 میلادی، از کابل های کو اکسیال، به عنوان مسیر اصلی در تلفن های دفتر های تجاری استفاده شد. به جای اینکه مس بیشتری به رشته های 1500 تا 3000 تایی کابل ها (که نصبشان هم بسیار پر هزینه و غیر اقتصادی بود) اضافه شود تا ظرفیتشان بیشتر شود، از کابل های کو اکسیال که بسیار کوچکتر بودند، استفاده شد. تغییر بزرگ بعدی در استفاده از سیم های کو اکسیال، در دهه 50 میلادی اتفاق افتاد، وقتی که از این کابل ها، در زیر دریاها به عنوان وصل کننده تلفن های بین المللی مورد استفاده قرار گرفت. بعد ها در دهه  60 میلادی ، کابل  RG59 وارد حوزه تحلیل داده ها شد. مهندسان کامپیوتر آن زمان، از این کابل برای ارتباط گرفتن با سرورها استفاده می کردند. سیستم های LAN  در کامپیوتر ها، بر اساس همین کابل های کو اکسیال در بین سال های 1980 تا 1987 شکل گرفت. کابل  RG59، بعد ها در تلویزیون ها و شبکه های محلی مانند دوربین های مدار بسته استفاده شدند.

کابل RG59کابل RG59

کابل  RG59، تحولی بزرگ در زمینه ارتباطات به وجود آورد و توانست سیم های مسی گران و بی کیفیت و یا دیگر روش ها  را کاملا از رده خارج کند.  شما از کابل RG59 چه استفاده ای می کنید؟ برای دوربین های مدار بسته تان از کابل  RG59  استفاده می کنید یا سیم های برق؟

برای سفارش  کابل RG59 ، می توانید با ما در ارتباط باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!