دسامبر 25 2017 0دیدگاه

شناسایی اندازه کابل RG59 و RG6 و RG11

 کابل کواکسیال ابزاری است که به وسیله آن میلیون ها نفر خدمات مختلفی دریافت می کنند. از تلویزیون های دیجیتال گرفته تا اتصالات اینترنتی و دریافت خدمات تلفنی، کابل ها و به ویژه کابل کواکسیال تبدیل به واسطه مهمی در صنعت چند میلیارد دلاری ارتباطات راه دور و تله‌کامیونیکشن شده است.
شبکه های دیجیتال تلویزیونی تکنولوژی ای می باشد که اغلب از کابل کواکسیال (کابل  RG59
 یا RG6 ) استفاده می کند. فرد متخصصی که مسئول اتصال خانه های ما به جهان سرگرمی و اطلاعات است را تکنسین کابل می گویند. آن ها هر روز با کابل کواکسیال سر و کار دارند و آموزش دیده اند تا با یک نگاه فرق انواع کابل ها را تشخیص دهند. حتی کسانی که تمایل دارند کارهای نصب و تعمیرات را خودشان انجام دهند نیز با دقت کردن به جزییات می توانند به راحتی این مهارت را کسب کنند.
ساختار کابل کواکسیال (کابل
RG59 و RG6 و RG11)
تمام کابل های کواکسیال از سه بخش مهم ساخته شده اند. بخش اول روکش بیرونی کابل می باشد که معمولا از
PVC نازک ساخته شده است. بخش بعدی دیاالکتریک داخلی و به رنگ سفید است که به عنوان عایق برای انرژی جریان برق عمل می کند. بخش آخر رسانای داخلی و از جنس مس می باشد که گاهی اوقات به آن استینگر نیز می گویند. این موضوع به رسانایی جریان برق مرتبط نیست و به خود کابل و ظاهر آن هنگامی که برای اتصال ، روکش بیرونی آن جدا شده و به اصطلاح سیم لخت می شود اشاره دارد.
پوشش
بخش دیگری که در کابل های کواکسیال مخصوصا کابل
RG59 و RG60 وجود دارد، پوشش می باشد. پوشش قسمت دیاالکتریک کابل را احاطه می کند و از اتلاف انرژی کابل جلوگیری می کند و هم چنین مانند یک رسانای بیرونی نیز عمل می کند.
انواع مختلف (کابل
RG59 و RG6 و RG11)
چندین نوع کابل کواکسیال وجود دارد که برای مصارف مختلف طراحی شده است. استفاده اصلی این نوع کابل ها در ابتدا در ارتش بوده است. امروزه استفاده از این نوع کابل ها همه گیر شده است و در هر خانه ای حضور دارند.


انواع مختلف رایج این نوع کابل ها که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از : کابل
RG59 و RG6 و RG11


کابل RG59

کابل
RG59 در مقایسه با دو نوع دیگر، باریک ترین کابل می باشد. از این کابل در گذشته برای انتقال سیگنال های ویدیویی و تصویری برای سیستم های کابلی استفاده میشده است و به صورت کابل های دوگانه مشاهده میشد که به 98راحتی میشد آن ها را از یکدیگر جدا کرد. این مورد برای زمانی کاربرد دارد که سوییچ A و B داریم. رسانای داخلی آن از فلز مس ساخته شده است. قطر دیاالکتریک آن 3.7 میلی متر می باشد. رسانای داخلی آن نیز 95 درصد از مس ساخته می شود. قطر بیرونی آن 6.15 میلی متر می باشد.


کابل
RG6
کابل
RG6 استانداردی است که شرکت های کابل سازی و ماهواره ای از آن استفاده می کنند. رسانای داخلی آن از جنس مس می باشد. دیاالکتریک آن 4.6 میلی متر است و رسانای بیرونی آن از جنس فویل پلی استر آلومینیومی ساخته شده و با لایه ای از مس و قلع احاطه شده است. پوشش رسانای بیرونی 100 درصد از همین جنس فویل و لایه بیرونی 61 درصد از این جنس می باشد. قطر بیرونی آن 6.9 میلی متر است.


کابل
RG11

کابل RG11
 زمانی استفاده می شود که فاصله مبدا کابل تا خانه زیاد باشد. این کابل به راحتی قابل شناسایی است زیرا کابلی بسیار ضخیم تر از کابل RG59 و RG6 است و هم چنین کار کردن با آن سخت است. قطر عایق آن 7.24 میلی متر است و قطر بیرونی آن 10.3 میلی متر می باشد. اجزای داخلی این کابل معمولا از مواد مشابه کابل RG6 ساخته می شوند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
کابل RG59 یک کواکسیال 4 برق SI

modir

Write a Reply or Comment

چهارده − سیزده =