ژانویه 13 2018 0دیدگاه

چگونگی اتصال کابل RG59به رابط های BNC

آیا تا به حال اسم رابط BNC را شنیده اید؟ می دانید در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ آیا تنها یک مدل دارد و یا انواع مختلفی از آن وجود دارد؟ چگونه به کابل RG59 متصل می شود؟ در این مقاله و مقالات بعدی قصد داریم انواع رابط های BNC که به کابل RG59 متصل می شوند را به شما معرفی کنیم.
همانطور که می دانید دوربین های مداربسته (انواع انالوگ و اچ.دی) و DVR های نظارتی که وصل می شوند از رابط های BNC برای ورودی/خروجی ویدئویی استفاده می کنند. دوربین های مداربسته همواره یک BNC ماده بعنوان خروجی ویدئویی شان داشته و DVR های نظارتی اچ.دی و مداربسته تقریبا همیشه یک ورودی BNC برای هر کانال ویدئویی دارند. این امر بدین معناست که نصب کننده باید یک رابط نر BNC به هر انتهای حلقه کابل RG59 وصل کند.
تصویری که در بالای صفحه مشاهده می کنید یک کابل 59RG را با یک BNC نر متصل به ان نشان می دهد. انواع مختلفی از رابط های BNC موجود است.هر کدام نیاز به یک ابزار و تکنیک اندکی متفاوت برای اتصال رابط به کابل دارند. یک روش پرطرفدار بین نصابان حرفه ای،اتصال یک رابط F به کابل هم محور و سپس پیچ کردن ان به یک رابط BNC است. در ادامه به شرح آن می پردازیم.

اتصال رابط F فشاری و نرینگی BNC به مادگی F به کابل RG59
1FM-CN یک رابط نوع F هم محور با یک پایانه نر است که با کابل RG59 هم محور مورد استفاده قرار می گیرد. قابل توه است که این مدل یک رابط نوع فشاری مورد استفاده در کاربری های کابلی می باشد از جمله نظارت ویدئویی مداربسته. نصاب ابتدا یک رابط F نر (نوع فشاری) را به کابل متصل می کند. سپس یک نرینگی BNC به مادگی F پیچ می شود. بدین طریق کابل RG59 می تواند به دوربین های مداربسته، دی.وی.ار، مانیتورها و سایر تجهیزات نظارتی که از اتصال BNC بهره می برند، متصل شود. جالب توجه است بدایند کهاین تکنیک در بین نصابان سیستم های امنیتی بسیار محبوبیت دارد چون رابط های فشاری بخاطر امنیت بسیار بالا معروف هستند و اتصال رابط های فشاری F بسیار ساده و اسان است. نصب کننده ها سپس می توانند یک پایانه BNC یا یک پایانه RCA را به اتصال F وصل کنند.
اتصال یک رابط موجدار BNC به کابل RG59
رابط های دوقطعه ای موجدار نر BNC در بین نصابان حرفه ای سیستم های امنیتی محبوبیت فراوانی دارند. از انها در نصب دوربین های مختلف نظیر دوربین های SDI ، AHD و سایر سیستم های ویدئویی کاربرد دارند. استفاده از این تکنیک یک اتصال بسیار ایمن و مورداطمینان را فراهم می اورد که دوام زیادی خواهد داشت.
در این مقاله به طور ویژه در مورد مواردی از اتصالات BNC به کابل RG59 صحبت کردیم. امیدواریم که دانستن این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد. همانطور که پیشتر گفتیم در هر مقاله قصد آشنایی شما با مفاهیم جدیدی از کابل RG59 و کابل کواکسیال را داریم، با ما همراه باشید تا در مقالات بعدی مدل های بیشتری به شما معرفی کنیم.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
کاربرد کابل RG59 هم محور سیامی

modir

Write a Reply or Comment

دوازده − پنج =