دسامبر 13 2017 0دیدگاه
کابل RG59 برای تلویزون ماهواره ای

یک اسپلیتر کابل RG59 چطور عمل میکند ؟

ما تاکنون بهترین اسپلیترهای کابل RG59 و تفاوت میان آنها در برندهای معروف را دیده ایم . بنابراین هر زمانی که شما یک کابل تلویزیون جدید برای اتاق خواب تان بخرید و به یک اتصال جداگانه کابل برای آن نیاز پیدا کنید ، به داشتن یک اسپلیتر کابل RG59 هم می اندیشید . اما آیا می دانید یک اسپلیتر کابل چطور عمل میکند ؟ در اینجا ما عملکرد این اسپلیتر ها را بررسی خواهیم کرد .

از آنجایی که همه شما می دانید یک اسپلیتر کابل RG59 یک دستگاه ورودی / خروجی است که دارای یک ورودی و چندین خروجی می باشد . تعداد کانال های خروجی به تعداد اتصال های مورد نیاز تان و نوع اسپلیتری که خریداری کرده اید ، بستگی دارد . معمولا محدوده ی اسپلیتر کابل RG59  از دو راه تا 16 راه ( مسیر خروجی / ورودی ) تشکیل میشود . بر خلاف مدل های قدیمی اسپلیتر کابل RG59 ، اسپلیترهای کابل های تلویزیون جدید بر اساس تکنولوژی ساخته شده اند که به حفظ قدرت سیگنال برای جلوگیری از هدر رفتن فرکانس ( مدولاسیون ) کمک می کنند . این ویژگی باعث افزایش کیفیت تصویر و تقویت حالات تصویر روی صفحه های تلویزیون و مانیتورهای شما میشود .

  • بنابراین ساده ترین و اصلی ترین عملکرد یک اسپلیتر کابل RG59 این است که حداقل 2 سیگنال خروجی جداگانه برای کابل تلویزیون و اینترنت شما فراهم میکند .
  • برترین و مهمترین مزیت استفاده از یک اسپلیتر کابل تلویزیون این است که این اسپلیتر مانع از تضعیف سیگنال زمانی که شما مستقیما در حال ارسال سیگنال به دستگاه از یک منبع اصلی هستید ، میشود .
  • اگرچه اسپلیترهای کابل RG59 قدرت سیگنال کافی برای اینترنت و کابل تلویزیون فراهم می آورند ، اما به هنگام انتقال کمی هم هدر رفت و از دست دادن سیگنال دارند . این میزان هدر رفت می تواند در دسی بل ها اندازه گیری شود .
  • قابل توجه است که گفته شود از یک اسپلیتر دوم کابل پشت اسپلیتر اول نباید استفاده کرد . اگر شما می خواهید سیگنال های خروجی بیشتری داشته باشید ، باید از یک اسپلیتر کابل RG59 که دارای تعداد خاصی از پورت های خروجی هستند ، استفاده کنید .
  • درباره تفاوت های میان اسپلیتر کابلهای تلویزیون در مقایسه با اسپلیترهای ماهواره ای اطلاعات به دست آورید و برای مثال از اسپلیتر کابل تلویزیون برای ماهواره استفاده نکنید ، چرا که موجب تضعیف و از دست دادن شدید سیگنال میشود .
حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
نکاتی مهم در مورد کابل کواکسیال

برای خرید اسپلیتر ابتدا نیازتان را بررسی کنید و سپس بر اساس آن ، اسپلیتر کابل RG59 مورد نیازتان را خریداری کنید . بهتر است اسپلیتری بخرید که دارای پورت های خروجی بیشتری نسبت به نیاز کنونی تان باشد ، چرا که ممکن است شما به پورت های خروجی بیشتری در آینده نیاز پیدا کنید . آمپلی فایرهای سیگنال دارای مقره ( knob) های قابل تنظیم هستند که به منظور تنظیم سیگنال های خروجی بنابر نوع کارکرد مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند برای مثال ؛ برای مدت زمان طولانی تر یا زمانی که سیگنال های خروجی زیادی مورد نیاز است . دیپلکسورها  زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که شما می خواهید کابل تلویزیون تان را با یک آنتن OTA وصل کنید .

اسپلیترهایی که دارای پهنای باند بالا هستند نسبت به اسپلیترهایی که پهنای باند کمتری دارند گران تر می باشند ، اما اگر خواستار اسپلیترهایی با کیفیت بالا ، چندین سیگنال خروجی و بدون وقفه ( متوالی ) برای کابل تلویزیون و اینترنت تان هستید ؛ می توانید بهترین اسپلیتر تلویزیون موجود در بازار مانند اسپلیتر کابل های RG59 را خریداری کنید .

modir

Write a Reply or Comment

پنج − 1 =