مارس 03 2015 0دیدگاه
انواع کابل

کاربردهای کابل RG59

کابل های کواکسیال  یا هم محور جهت ارسال سیگنال های با فرکانس رادیویی مورد استفاده قرار می گیرند و از جمله کاربرد های آن می توان به اتصال گیرنده ها و فرستنده های رادیویی به آنتن ها ،جهت دوربین مدار بسته ، اتصالات شبکه های کامپیوتری و نیز کابل های توزیع و دریافت سیگنال های تلویزیونی اشاره کرد. یکی از پرکاربردترین این نوع کابل ها، که در ایران هم استفاده می شود کابل RG59 می باشد.

بطور کلی دسته بندی کابل های کواکسیال بر مبنای امپدانس و یا نوع کابل می باشد، امپدانس و برخی اصطلاحات دیگر روی آن حک می شود، که کابل RG59 معمولا در ۲ امپدانس ۵۰ و ۷۵ اهم تولید می شود .

کابل RG59 اغلب به عنوان باند پایه فرکانس های ویدئویی مانند ترکیب کننده ویدئوها استفاده می شود. همچنین چون کابل RG59 از مغزی مفتولی و شیلد تشکیل شده است ، برای ارسال و انتشار فرکانس ، البته در فاصله های کمتر هم می شود از  کابل RG59 استفاده کرد. در سیستم های مداربسته آنالوگ، آنتن های دیجیتال خانگی و تلویزیون‌ها هم کابل مورد استفاده از نوع کواکسیال ۷۵ اهم و اغلب کابل RG59 می باشد.

مناسب ترین متراژ کابل کشی برای کابل RG59 حداکثر تا ۳۰۰متر به صورت مستقیم می باشد، در صورت استفاده بیش از این متراژ  از کابل RG59 عموما با افت سیگنال در انتقال تصاویر از دوربین های مدار بسته به دستگاه DVR مواجه می شویم که باعث ایجاد نویز و افت کیفیت تصاویر دوربین های مدار بسته خواهد گردید.

بسته بندی کابل RG59 معمولا به همراه تجهیزات مورد نیاز مصرف کننده  مانند کابل VCR  یا کابل های دیجیتال انجام می شود و به دلیل قیمت ارزانتری که نسبت به سایر کابل های کواکسیال مشابه مانند RG-6 دارد، فروشنده ها هم کابل RG59 را ترجیح می دهند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با فواید کابل کواکسیال