دسامبر 18 2017 0دیدگاه

فرق کابل RG59 50 اهمی و 75 اهمی

در ابتدا بهتر است کابل RG59 پنجاه اهمی را مورد بررسی قرار دهیم . آزمایش هایی که در اوایل قرن بیستم صورت گرفت ، مشخص کرد که بهترین قابلیت کنترل برق می تواند از طریق استفاده کابل RG59 سی اهمی حاصل شود . در حالیکه پائین ترین افت سیگنال ( از دست دادن ) می تواند از طریق استفاده کابل RG59 هفتاد اهمی به دست آید . با این حال ، چندین مواد دی الکتریک وجود دارد که مناسب استفاده در کابل RG59 به منظور پشتیبانی از امپدانس ( مقاومت ظاهری ) 30 اهمی ، می باشد . بنابراین ، کابل RG59 پنجاه اهمی به عنوان توافق مدنظر انتخاب شد ، چرا که بالاترین امکان کنترل نیرو و افت نیرو پائین را فراهم می آورد .

پس از اینکه کابل RG59 پنجاه اهمی به عنوان بهترین راهکار مدنظر انتخاب شدند ، بنابراین هر استفاده و مصرفی که نیازمند قابلیت بالای کنترل نیرو است برای مثال ؛ 100 وات یا بیشتر ، از کابل RG59 پنجاه اهمی استفاده خواهد کرد . یک نکته قابل توجه این است که هر دستگاهی که به عنوان یک انتقال دهنده یا گیرنده فرستنده فعالیت میکرد ، تمایل به استفاده از کابل RG59 پنجاه اهمی دارد . این دستگاه ها شامل ؛ رادیوهای ham/CB ، رادیو پخش / فرستنده های تلویزیون ، وای فای و تکرار کننده های تلفن همراه و رادیو دو – راهه میشوند .

با این حال ، هر دستگاهی نیازمند کنترل بالای نیرو نیست ، پس کابل RG59 پنجاه اهمی برای هر مصرفی مناسب نیستند . زمانی که هدف یک دستگاه این باشد که مطمئن شود سیگنال از طریق کابل به بهترین روش ممکن دریافت میشود ، و قدرت سیگنال خیلی کمی در فرآیند را از دست می دهد ، در آن صورت کابل RG59 هفتاد و پنج اهمی مناسب خواهد بود . نکته جالب توجه این است که اگر دستگاه با کابل RG59 متصل شود ، تا حدودی مانند یک دریافت کننده ( گیرنده ) عمل میکند ، بنابراین کابل RG59 هفتاد و پنج اهمی مناسب خواهد بود . اینگونه دستگاه ها شامل ماهواره و جعبه های گیرنده تلویزیون کابل ، تلویزیون های کیفیت بالا ، گیرنده های رادیو AM/FM و اسکنرهای پلیس میشوند .

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
مقایسه کابل کواکسیال با کابل اترنت

سیگنالهای دیجیتال بطور کلی شبیه یک موج مربعی ( میدانی ) هستند تا موج سینوسی معمولی با سیگنال های آنالوگ مانند نیرو  AC یا تلویزیون /رادیو آنالوگ . ما کابل RG-6  با متصل کننده های نوع F که برای مصارف تلویزیون های ماهواره ای و کابل مورد استفاده قرار می گیرند را به شما پیشنهاد نمی کنیم ؛ بلکه کابل RG59 با متصل کننده های BNC را برای مصارف ویدیو دیجیتال یا آنالوگ به شما پیشنهاد می کنیم . ما تعداد بسیار زیادی از این کابل ها RG59  را به شرکت های تولید و پخش کننده تلویزیون و رادیو فروخته ایم تا تجهیزاتشان را باهم هماهنگ کنند . مانیتورها و دوربین های تلویزیون آنالوگ قدیمی در استودیو از کابل RG59 استفاده خواهند کرد و مانیتورها و دوربین های تلویزیون دیجیتال جدیدتر از کابل های RG59  به عنوان نوع سیگنال ویدیو دیجیتالی با کیفیت بالا ، که با نام رابط دیجیتال سریالی (SDI )  شناخته شده ، استفاده خواهند کرد .

modir

Write a Reply or Comment

چهار × 3 =