مارس 11 2017 0دیدگاه
کابل کواکسیال RG59

خصوصیات و مزایای کابل RG59

کابل RG59 از شاخه کابل های کواکسیال است که به آن کابل تصویر مداربسته هم می گویند. کابل RG59 از نظر ساختمان کلی کاملا شبیه کابل های آنتن تلویزیونی است و تنها تفاوت آن در قطر مغزی و حجم شیلد است. کابل RG59 در کیفیت های کاملا متفاوتی تولید می شود. با کیفیت ترین کابل RG59 کابلهای با شیلد و مغزی مسی هستند.

مهمترین خصوصیت کابل RG59 قطر مغزی آن است. در کابل RG59 قطر مغزی بین 1.2 تا 1.8 میلیمتر می باشد. جنس مغزی در کابل RG59 می تواند از مس، آلمینیوم و یا آلیاژ مس باشد. در اطراف مغزی کابل RG59 یک لایه پلاستیکی از جنس فوم وجود دارد که معمولا رنگی سفید یا شفاف دارد. این عایق نقش جدا کردن مغزی از شیلد را برعهده دارد. پس از عایق یک لایه از شیلد بافته شده وجود دارد. در برخی انواع با کیفیت تر کابل RG59 یک لایه فویل نیز بر روی شیلد و عایق فوم قرار گرفته است. شیلد و فویل اطراف کابل RG59 وظیفه جذب نویز را برعهده دارند. به ویژه در مسیرهای طولانی ضخامت و جنس شیلد از اهمیت بالایی برخوردار می شوند. لایه آخر کابل RG59 یک لایه PVC در اطرف کابل RG59 است که کابل RG59 را عایق و محافظت می کند. کاربرد کابل کواکسیال RG59

مزایای استفاده از کابل RG59

کابل RG59 ظرفیت بالایی جهت انتقال دارد و حداکثر می توان تا پهنای باند 300 مگاهرتز برای انتقال فرکانس به کابل RG59 اتکا کرد. کابل RG59 مخارج نگه داری نسبتا پایینی هم دارد و توسعه آن هم هزینه های کمی دارد و از این لحاظ به صرفه است. همچنین می توان هم در سیستم های آنالوگ و هم سیستم های دیجیتال از کابل RG59 استفاده کرد.  کابل RG59 از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است و می توان برای مدت زمان زیادی از آن استفاده کرد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
کابل RG59، رابط ها و اتصالات آن

البته اشکالاتی همچون نصب مشکل نسبت به کابل های دیگر  و افت سیگنال در فواصل زیاد در کابل RG59 وجود دارد.

modir